Monday 1 October 2012

Mata duitan?

Assalamualaikum wbt.

Sebelum ni, aku ada join pertandingan video #siswamerdeka. Dan dalam 1-2 minggu lagi, ada pertandingan video Osem UTeM '12.


Aku dah start shoot video sejak beberapa hari lepas. Namun, ada rakan2 aku yang suka ejek apa yang aku tengah buat sekarang nih. Sebab apa? Mereka pandang aku ni sebagai seorang yang mata duitan. Ikut pertandingan macam ni untuk dapat duit. DUIT semata2.

Aku tak kisah pun apa yang diorang nak cakap, sebab yang join aku, bukan diorang. 1sen pun aku tak pakai duit diorang. Aku tahu aku bukan orang kaya, sebab tu aku kena usaha sendiri. Tak macam diorang, family dekat, nak duit, just hello2 ja. Lagipun aku di negeri orang, sendiri mau survive lah. Beli tiket flight utk cuti sem pun aku dah terpaksa berjimat dalam perbelanjaan harian.

Well, aku memang minat buat video. Plus Allah ada bagi pinjam devices yang memudahkan aku untuk buat kerja2 video editing. Apa salahnya aku guna hobi aku ni untuk cari rezeki? Ini lebih baik daripada aku main online game yang membazir masa & tak untung apa2 pun.

Aku yang tengah edit video,
muhdnur

No comments:

Post a Comment

Kritikan anda amat dihargai. Terima kasih.